خواص و فواید انواع سبزیجات و گیاهان

وبسایت سبزی لاین مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک خواص انواع سبزیجات,خواص سبزیجات,خواص سبزیجات,سبزیجات چه خواصی دارد,خاصیت سبزیجات مختلف,فواید انواع سبزیجات,خواص درمانی سبزیجات,خواص پزشکی انواع سبزیجات
  • خواص و فواید انواع سبزیجات و گیاهان

    وبسایت سبزی لاین مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک خواص انواع سبزیجات,خواص سبزیجات,خواص سبزیجات,سبزیجات چه خواصی دارد,خاصیت سبزیجات مختلف,فواید انواع سبزیجات,خواص درمانی سبزیجات,خواص پزشکی انواع سبزیجات

مشخصات بلاگ

سبزی لاین قصد دارد تا به همه در کمک به انتخاب سبزی برای مصرف سبزی قورمه و سبری خوردن و... و با آشنایی همه با انواع خواص و مزایای انواع سبزیجات ام از سبزی تره جعفری گشنیز شنبلیله مرزه و.. بیشتر آشنا کند تا امیدی باشید این وبسایت به مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک شود.

کلمات کلیدی
يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۲۷ ب.ظ

۱۰ مورد از بهترین خواص نعناع

۱۰ مورد از بهترین خواص نعناع

خواص-نعناع

خواص نعناع

نعنا گیاهی به رنگ سبز و برگهای چروکیده بیضی شکل با ساقه های بسیار کوتاه یا بیشتر بی ساقه با بوی خوش و دلپزیر برای روح است، این امر در سراسر جهان به عنوان یک نوشیدنی یک و یا اضافی برای برخی نوشیدنی ها شناخته می شود.این ماده در بسیاری از مصارف پزشکی ، مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.

نعنا خشک و تازه را به راحتی می توان به رژیم غذایی اضافه کرد. نعنا را میتوان به سالادهای سبز ، شیرینی ها ، آب میوه ها و حتی آب نیز قابل نوشیدن هستند و همچنین می توانند به عنوان یک چای یا به اصطلاح نعنا بنوشیده شوند و روغن استخراج شده از نعنا اغلب در صنایع مختلف از جمله خمیر دندان ، آدامس ، شیرینی و … نیز نوشیده شود . و محصولات آرایشی استفاده دارد

نعنا جزء گیاهانی است که از قدیم به خواص و فواید آن پی برده بودند، از زمان های قدیم ، از نعنا برای حل بسیاری از مشکلات دستگاه گوارش استفاده می شد ، اما فواید نعناعی که توسط علم مدرن به اثبات رسیده است چیست با ما همراه باشید تا با محبوب ترین خواص نعنا آشنا شویم.

مشخصات تغذیه ای

نعناع حاوی بسیاری از خاصیت ضد باکتریایی است که علاوه بر ویتامین B ، پتاسیم ، کلسیم و آنتی اکسیدان ها علاوه بر ویتامین B ، پتاسیم ، کلسیم و آنتی اکسیدان ها باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها از جمله تب ، سرماخوردگی و سرفه می شود که به بدن در مبارزه با بیماری کمک می کند. خلاص شوید از آکنه نوشیدنی نعناع به کاهش آکنه کمک می کند و می توان چای و نعنا را به آب حمام ، سوزش های تسکین دهنده ، بثورات و عفونت های مختلف پوستی اضافه کرد.

در جدول زیر مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم نعنا تازه نشان داده شده است:

 
ارزش غذایی مقدار
کالری ۷۸.۶۵ کیلوکالری
پروتئین ۳.۷۵ گرم
چربی ۰.۹۴ گرم
کربوهیدرات ۱۴.۸۹ گرم
الیاف ۸ گرم
روی ۱.۱۱ میلی گرم
 
ارزش غذایی مقدار
پتاسیم ۵۶۹ میلی گرم
آهن ۵.۰۸ میلی گرم
فسفر ۷۳ میلی گرم
منیزیم ۸۰ میلی گرم
کلسیم ۲۴۳ میلی گرم
سدیم ۳۱ میلی گرم

بیشتر بخوانید:فواید شگفت انگیز جعفری برای سلامتی

۱۰ مورد از محبوب ترین خواص نعناع

خواص-نعنا

خواص-نعنا

۱- درمان بسیاری از مشکلات گوارشی

نعناع به عنوان نوشیدنی هضم شده طبقه بندی می شود و بدن و دستگاه گوارش را تحریک می کند تا ترشحات آنزیم های گوارشی و فعالیت غدد بزاقی را افزایش دهد ، که این امر به هضم غذا کمک می کند. روی اسیدیته ، گرفتگی معده را تسکین داده و نفخ را از بین می برد.

نعناع یک غذای سرخ کننده محسوب می شود و به همین دلیل به عنوان یک خوراکی شناخته می شود و در بسیاری از ظروف پخت و پز گنجانده شده است.

نشان داده شده است که در درمان مشکلات روده تحریک پذیر هم در کودکان و هم در بزرگسالان و تسکین علائم آن نقش دارد.

۲- درمان اختلالات تنفسی

برگ نعناع به تسکین احتقان بینی ، گلو ، برونش و ریه ها کمک می کند و روند بهبودی را سرعت می بخشد ، خصوصاً در سرماخوردگی و آنفولانزا.

مطالعات متعددی فواید نعنا را در معالجه سل نشان داده است:

این گیاه دارای خواص درمانی است که به تسکین علائم آسم کمک می کند نعنا بوی بسیار قوی ای دارد که به معابر هوای آزاد کمک می کند و برای استراحت نفس عمل می کند به همین دلیل بخشی از صنعت استنشاقی است.

به تسکین سرفه و بیرون کشیدن خلط کمک می کند.

این ماده دارای خواص ضد التهابی است و همچنین به مبارزه با باکتری ها و تسکین همه عفونت های تنفسی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: سبزی قورمه سبزی چیست؟

۳-مسکن

به تسکین درد و درد به خصوص درد معده ، ماهیچه ها و سردرد کمک می کند.

اعصاب را تسکین داده و به آرامش کمک می کند.

به تسکین درد قاعدگی کمک می کند .

۴- مبارزه با سرطان

برخی تحقیقات این واقعیت را ایجاد کرده اند که برخی آنزیم های نعناع به جلوگیری و معالجه سرطان به ویژه سرطان پروستات ، پوست و ریه کمک می کنند. همچنین برگ‌های نعناع سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن نیز هستند که برای حفظ سلامت چشم بسیار مفید هستند.

۵- افسردگی

یکی از فواید نعناع آن بوی آن است که به آرامش بدن ، آرامش ذهن ، تسکین آن از استرس و ترشح آن از آنچه به عنوان هورمون خوشبختی معروف است، “سروتونین” کمک می کند ، بنابراین می تواند افسردگی و خستگی را درمان کند و اضطراب و استرس را تسکین دهد.

۶- فشار خون پایین

نعنا فلفلی حاوی درصد خوبی از مواد معدنی لازم برای بدن است ، زیرا حاوی پتاسیم است که مایعات موجود در بدن را متعادل می کند و باعث آرامش رگ های خونی می شود که ضربان قلب را تنظیم می کند و فشار خون را پایین می آورد. تسکین درد نوشیدنی نعناع به طور کلی به تسکین درد ، مانند درد ماهیچه ها ، قاعدگی ، گرفتگی ، سردرد و درد گوارشی کمک می کند و به عنوان یک آرامبخش نیز استفاده می شود.

۷- درمان حالت تهوع

اگر به دلیل بیماری از مسافرت رنج می برید ، به محض اینکه بوی برگ نعنا تازه می دهید ، این به شما کمک می کند تا از این مشکل جلوگیری کنید ، همچنین ممکن است به کسانی که از تهوع ناشی از شیمی درمانی رنج می برند نیز کمک کند.

نعناع ثابت کرد که واقعاً به زنان باردار کمک می کند تا با فعال کردن آنزیم های لازم برای فرآیند هضم ، بر بیماری صبحگاهی غلبه کنند  .

هر روز صبح خوردن چند برگ یا استنشاق رایحه برگ نعناع راهی عالی برای مقابله با مادران در این دوره دشوار است.

۸- بهبود حافظه

مطالعات بیشماری نشان داده اند که تنفس رایحه نعناع قوی به بهبود حافظه و عملکردهای شناختی کمک می کند و هوشیاری را افزایش می دهد.

۹- ایمنی بدن را تقویت و تقویت می کند

برگ نعنا حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند کلسیم ، فسفر ، ویتامین C D E و مقادیر کمی از کمپلکس ویتامین B است.

و همه این ترکیبات به تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و از بسیاری از عفونت ها و بیماری ها جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید:خواص و فواید باور نکردنی کرفس و فواید آب کرفس

۱۰- کاهش وزن

نعناع به تثبیت وزن یا کاهش وزن برای کسانی که می خواهند بعد از خوردن وعده غذایی یک لیوان نعناع بنوشند کمک می کند.این ماده آنزیم ها را تحریک می کند ، خصوصاً هنگام هضم ، که به هضم غذا ، بدست آوردن مواد مغذی و سوزاندن چربی با تبدیل آن به انرژی کمک می کند.

و از آنجا که ، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، نعنا به عنوان یک کاتالیزور آنزیم های گوارشی در نظر گرفته می شود که به جذب مواد مغذی از مواد غذایی ، مصرف چربی ها و تبدیل آنها به انرژی قابل استفاده کمک می کند.

بنابراین ، نعناع ممکن است به نوعی به تحریک بهتر و سریعتر چربی بدن کمک کند و از این طریق به کاهش وزن کمک کند .

سایر فواید و خواص نعناع که میتوان اشاره کرد

نعناع به عنوان دهانشویه و به عنوان خمیر دندان استفاده می شود ، زیرا حاوی مواد ضد باکتریایی است که باعث ایجاد حفره ها ، رفع بوی بد دهان و رفع طراوت آن می شود.

تسکین دهنده درد معده و آرام کردن گرفتگی معده است و به رفع اسیدیته و خلاص شدن از نفخ شکم کمک می کند.

ضد عفونی کننده و ضد التهاب است.

باعث تقویت سلامت دهان و دندان می شود و با بوی بد دهان مبارزه می کند.

نعناع برای مبارزه با باکتری های مسئول پوسیدگی دندان کار می کند ، به همین دلیل در خمیرها و دهانشویه ها استفاده می شود.

به مبارزه با عفونت از طریق دهان کمک می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۲
بیشتر بدونیم