خواص و فواید انواع سبزیجات و گیاهان

وبسایت سبزی لاین مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک خواص انواع سبزیجات,خواص سبزیجات,خواص سبزیجات,سبزیجات چه خواصی دارد,خاصیت سبزیجات مختلف,فواید انواع سبزیجات,خواص درمانی سبزیجات,خواص پزشکی انواع سبزیجات
  • خواص و فواید انواع سبزیجات و گیاهان

    وبسایت سبزی لاین مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک خواص انواع سبزیجات,خواص سبزیجات,خواص سبزیجات,سبزیجات چه خواصی دارد,خاصیت سبزیجات مختلف,فواید انواع سبزیجات,خواص درمانی سبزیجات,خواص پزشکی انواع سبزیجات

مشخصات بلاگ

سبزی لاین قصد دارد تا به همه در کمک به انتخاب سبزی برای مصرف سبزی قورمه و سبری خوردن و... و با آشنایی همه با انواع خواص و مزایای انواع سبزیجات ام از سبزی تره جعفری گشنیز شنبلیله مرزه و.. بیشتر آشنا کند تا امیدی باشید این وبسایت به مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک شود.

کلمات کلیدی
شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶ ق.ظ

خواص سبزیجات و میوه های نارنجی

 

 

اگر به دنبال خوراکی های سالم و سبزیجات و میوه های نارنجی رنگ هستید، درواقع لطف بزرگی در حق بدن‌تان انجام‌می‌دهید. اگر هم نیستید، وقت آن رسیده که خوردن بیشتر این سبزیجات و میوه های نارنجی طلایی را آغازکنید.

12خوراکی شگفت انگیز نارنجی 

1- هویج

هویج، واقعا یکی از ابرغذاهای طبیعت است. هویج سرشار از ویتامین A است، از سرطان جلوگیری‌می‌کند، به بینایی، کندشدن پیری سلول و پاکسازی پوست کمک‌می‌کند. بیشتر از این می‌خواهید؟

2- پاپایا

پاپایا، که گاهی وقت‌ها “میوه فرشتگان” نیز گفته‌می‌شود، به افزایش سلامت دستگاه گوارش کمک‌می‌کند، در برابر بیماری‌ها از بدن محافظت‌کرده و سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند. درکنار همه این‌ها، طعمی عالی نیز دارد.

3- کدوحلوایی

هنوز برای خوردن سبزیجات محبوب پاییزی وقت هست. کدوحلوایی، بینایی شما را قوی نگه‌می‌دارد، به کاهش وزن کمک‌می‌کند و دانه‌های آن نیز می‌توانند دربرابر بیماری‌های قلبی از بدن محافظت‌کنند. کدوحلوایی، بسیار پرکاربرد است.

4- گوجه‌فرنگی نارنجی

برخی مطالعات دریافتند که گوجه‌فرنگی‌های نارنجی یا تانجرین، حاوی لیکوپن هستند که خیلی آسان‌تر از لیکوپن گوجه‌فرنگی قرمز، جذب بدن می‌شود. لیکوپن، یک آنتی‌اکسیدان قوی است که دربرابر سرطان و بیماری‌های قلبی از بدن محافظت‌می کند.

5- کدو گردویی

این سبزیجات کم‌چرب و با طعمی کره‌ای، سرشار از فیبر و پتاسیم است و به ساخت استخوان‌های قوی‌تر کمک می‌کند. و هرچه کدوی گردویی نارنجی‌تر باشد، سالم‌تر است!

6- سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین، آکنه را مهارمی‌‌کند؟ بله، درست است. سیب‌زمینی شیرین، سرشار از ویتامین A است که این ویتامین، یک ویتامین ضدالتهاب است که با باکتری عامل آکنه مبارزه‌می‌کند.

و مطمئنا، سیب‌زمینی شیرین سرخ‌شده، بسیار سالم‌تر از سیب‌زمینی سفید سرخ‌شده است اما اگر می‌خواهید چربی را کم‌کنید، می‌توانید آنها را کباب‌کنید.

7- طالبی

اگر مشکل سالم بودن طالبی را در سال ۲۰۱۱ درنظرنگیریم، این نوع از ملون، کاملا سالم است. طالبی، شیرین و سرشار از ویتامین A، ویتامین C و بتاکاروتن است.

8- زردآلو

این میوه کوچک اما قوی، سرشار از آهن، فیبر و پتاسیم است. اما اگر نوع خشک آن‌ را استفاده‌می‌کنید، فقط باید مواظب قند موجود در آن باشید.

9- چغندر طلایی

چغندر طلایی، درست مانند نوع قرمز آن، کالری پایینی دارد (حدود ۴۲ کالری در هر ریشه)، سرشار از فیبر و پتاسیم است و از یبوست جلوگیری‌می‌کند.

10- گواوا

ممکن است شما بخواهید گواوا را به رژیم غذایی خود اضافه‌کنید. این میوه گرمسیری، سرشار از آنتی‌اکسیدان لیکوپن است که با سرطان پروستات مبارزه‌می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۲
بیشتر بدونیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی