خواص و فواید انواع سبزیجات و گیاهان

وبسایت سبزی لاین مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک خواص انواع سبزیجات,خواص سبزیجات,خواص سبزیجات,سبزیجات چه خواصی دارد,خاصیت سبزیجات مختلف,فواید انواع سبزیجات,خواص درمانی سبزیجات,خواص پزشکی انواع سبزیجات
  • خواص و فواید انواع سبزیجات و گیاهان

    وبسایت سبزی لاین مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک خواص انواع سبزیجات,خواص سبزیجات,خواص سبزیجات,سبزیجات چه خواصی دارد,خاصیت سبزیجات مختلف,فواید انواع سبزیجات,خواص درمانی سبزیجات,خواص پزشکی انواع سبزیجات

مشخصات بلاگ

سبزی لاین قصد دارد تا به همه در کمک به انتخاب سبزی برای مصرف سبزی قورمه و سبری خوردن و... و با آشنایی همه با انواع خواص و مزایای انواع سبزیجات ام از سبزی تره جعفری گشنیز شنبلیله مرزه و.. بیشتر آشنا کند تا امیدی باشید این وبسایت به مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک شود.

کلمات کلیدی
سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۱:۴۱ ب.ظ

میوه و سبزیجات مفید برای کبد

 

 

افرادی که به برخی از بیماری ها و ناراحتی های مربوط به کبد دچار هستند برای انتخاب خوراکی های روزانه خود باید دقت و توجه خیلی زیادی صرف کنند تا یک ناراحتی کوچک تبدیل به یک فاجعه و بیماری بزرگ نشود.

یکی از خوراکی های خیلی مفید برای بیماران کبدی انواع میوه و سبزیجات مناسب است. در این نوشتار با چند میوه مفید برای کبد آشنا می شویم و  10میوه و سبزیجات عالی برای سلامتی کبد را می شناسیم.

 

10 میوه و سبزیجات عالی برای سلامتی کبد

1- کیوی

کیوی یکی از بهترین میوه ها برای افراد مبتلا به اختلالات کبدی است.

این میوه از ترکیب لیمو و پرتقال، ویتامین C بیشتری دارد و بنابراین، در برابر آسیب از کبد محافظت می‌کند. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که رادیکال‌های آزاد را مهار می‌کند و به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند، پس برای کبد مفید است.

2- هلو

هلو برای پاکسازی و زدودن سموم از بدن مفید است و به خارج کردن سموم مضر از کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند. یک ال کبد سمی ناشی از درمان طولانی مدت بیماری‌های مختلف مانند میگرن، بیماری سل و دیابت ارزشمند استمطالعه‌ی پژوهشی ثابت کرده‌است که عصاره‌ی هلو دارای عناصر محافظت‌کننده‌ی کبد است و در درمان اختل. هلو به طور گسترده‌ای در فرهنگ‌های شرقی در تولید محصولات سم‌زدایی گیاهی مانند چای‌های سم‌زدا استفاده می‌شود.

3- سیب

ما به طور مداوم انواع سموم را وارد بدن‌مان می‌کنیم، خواه از طریق نوشیدنی‌ها و خواه از طریق مواد غذایی، و کبد مسئول از بین بردن این سموم در بدن است.

بسیاری از پزشکان نسبت به سم‌زدایی از طریق رژیم‌های غذایی تردید دارند و معتقدند رژیم‌های غذایی مخصوص سم‌زدایی بدن، بیش‌تر از آن‌که فایده‌ای برای بدن داشته باشند، به آن آسیب می‌رسانند.

خوشبختانه، یکی از بهترین – و ساده‌ترین- چیزهایی که می‌توانید برای سم‌زدایی کبدتان بخورید، سیب هستند. سیب بهترین میوه مفید برای کبد است.

4-انار

دانه‌های انار سبب کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب می‌شوند و درنتیجه به مبارزه با بیماری کبد چرب کمک می‌کنند. ثابت شده‌است که مصرف منظم انار برای جلوگیری از بیماری کبد چرب غیر الکلی بسیار تاثیرگذار است. همچنین ثابت شده‌است که این میوه برای محافظت از کبد در برابر بیماری زردی نیز موثر است.

5- توت

مطالعات نشان می‌دهند توت سفید حاوی فلاونوئید‌ها، استیلبن، و کومارینی است که دارای فعالیت‌های محافظت کنندگی از کبد هستند.

طی یک مطالعه، عصاره‌ی توت سفید برای درمان مسمومیت کبدی در موش‌ها استفاده شد. نتایج این مطالعه نشان دادند، عصاره‌ی توت سفید قادر بود با بسیاری از اختلالات مزمن کبد مبارزه کند. این نتایج هم‌چنین نشان دادند، این عصاره به طور قابل توجهی به کاهش آسیب بافت و نکروز (بافت مردگی) کبدی در موش‌ها کمک کرد.

6- زردآلو

طبق مطالعات، زردآلو می‌تواند از کبد در برابر آسیب‌ها جلوگیری و علائم بیماری کبد چرب (تجمع چربی در کبد) را برطرف کند. جالب‌تر آن که، زردآلوهای ارگانیک در تقویت روند بازسازی کبد موثرتر عمل می‌کنند.

7- گریپ فروت

مصرف این میوه با پاک کردن سموم ناسالم بدن به کبد کمک می‌کند. نوشیدن یا خوردن گریپ‌فروت باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید.

گفته می‌شود سم‌زدایی کبد سلامت عمومی را بهبود بخشیده و  و علائم شرایط مزمنی از جمله افسردگی، سفتی عضلات و سردردهای مزمن را تسکین می‌دهد. ما در احاطه‌ی سموم خطرناکی هستیم که می‌توانند روی بدن‌مان اثر بگذارند و پاک کردن آن‌ها می‌تواند به حذف برخی از این سموم کشنده کمک کند.

8- هویج

هویج می‌تواند کبد را پاکسازی و سم‌زدایی کند. مصرف منظم این میوه‌ی خوشمزه می‌تواند به دفع سموم کبد کمک کند. جریان خون نمی‌تواند از طریق کلیه‌ها سموم و مایع صفرا را از بدن خارج کند.

باید از طریق پوست خارج شوند. هویج به این فرآیند کمک می‌کند و تضمین می‌کند مایع صفرای مضر از بدن دفع شود. وقتی کبد به خوبی عمل کند، از تجمع چربی جلوگیری کرده و به گوارش سریع مواد غذایی کمک می‌کند. این امر مانع از اضافه وزن و چاقی می‌شود.

9-بروکلی

در مردانی که به کبد چرب مبتلا هستند، بروکلی عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. در حیوانات، سولفورافان در برابر بسیاری از بیماری‌های کبدی ناشی از مواد شیمیایی سمی، داروها، الکل، و رژیم غذایی پر کالری از آن‌ها محافظت می‌کند.

بروکلی سم‌زدایی و تولید گلوتاتیون را فعال می‌سازد، و در حین کاهش AST و ALT در کبد موش‌ها GST را افزایش می‌دهد. سولفورافان از کبد چرب الکلی در موش‌ها جلوگیری می‌کند.

10- تربچه

تربچه یک غذای عالی برای محافظت از کبد است. این ماده‌ی خوراکی می‌تواند به کبد کمک کند که صفرا، بیلیروبین و سایر آنزیم‌ها را در داخل بدن تنظیم کند. همچنین می‌تواند میزان بیلی‌روبین را در جریان خون کاهش دهد.

مصرف تربچه به طور منظم می‌تواند اثرات مفید زیادی را برای کبد داشته باشد و از بروز آسیب و زخم جلوگیری کند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۸
بیشتر بدونیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی