خواص و فواید انواع سبزیجات و گیاهان

وبسایت سبزی لاین مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک خواص انواع سبزیجات,خواص سبزیجات,خواص سبزیجات,سبزیجات چه خواصی دارد,خاصیت سبزیجات مختلف,فواید انواع سبزیجات,خواص درمانی سبزیجات,خواص پزشکی انواع سبزیجات
  • خواص و فواید انواع سبزیجات و گیاهان

    وبسایت سبزی لاین مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک خواص انواع سبزیجات,خواص سبزیجات,خواص سبزیجات,سبزیجات چه خواصی دارد,خاصیت سبزیجات مختلف,فواید انواع سبزیجات,خواص درمانی سبزیجات,خواص پزشکی انواع سبزیجات

مشخصات بلاگ

سبزی لاین قصد دارد تا به همه در کمک به انتخاب سبزی برای مصرف سبزی قورمه و سبری خوردن و... و با آشنایی همه با انواع خواص و مزایای انواع سبزیجات ام از سبزی تره جعفری گشنیز شنبلیله مرزه و.. بیشتر آشنا کند تا امیدی باشید این وبسایت به مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک شود.

کلمات کلیدی
چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱ ب.ظ

خواص عرق یونجه

 

خواص عرق یونجه

خواص عرق یونجه 

عراق یونجه دارای مقدار زیادی مواد معدنی، ویتامین و مواد مغذی می باشد.

از جمله ویتامین های موجود در یونجه، می توان به ویتامین های A، C، E، K اشاره کرد.

این عرق دارای آنزیم های مفیدی است که به شما در هضم غذا کمک شایانی می کند که این یکی از مهمترین خواص عرق یونجه است.

این گیاه دارای مقدار زیادی پروتئین و آهن بوده و برای افرادی که کم خونی دارند، بسیار مفید می باشد.

عرق این گیاه باعث بند آمدن خونریزی های داخلی می شود و یکی از مواردی که از آن استفاده می شود برای درمان خونریزی سینه است.

خوردن نصف استکان از این عرق هر روز بعد از ظهر، باعث تصلب شرایین می گردد.

اگر شاهد وجود خون در ادرار خود بودید، کمی از این عرق میل کنید.

در صورتی که شکمتان آب آورده است، کمی شربت با عرق گیاه یونجه درست کنید و میل کنید.

کسانی که از بیماری راشیتیسم رنج می برند، با خوردن این عرق، می توانند کم خونی ناشی از آهن خود را درمان کنند.

 10 فایده ی مهم برای سلامتی+مواد مغذی

1-ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در عرق یونجه

عرق یونجه حاوی مقدار قابل ملاحظه‌ای ویتامین A , B6 ,D ،E ,C ,K است. از طرفی مواد معدنی از جمله پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم را شامل می‌شود. همچنین حاوی آمیلاز است که آنزیمی مخصوص هضم مواد نشاسته‌ای به شمار می‌رود.

2-خواص عرق یونجه و یونجه برای پوست

در سرتاسر جهان از یونجه برای درمان بیماری های مختلف پوستی استفاده می شود. یکی از مهمترین موارد استفاده از یونجه برای پوست، شفاف کردن و درخشان کردن پوست است. 

3-تقویت سیستم ایمنی بدن

ترکیبات موجود در عرق یونجه بسیار متنوع و متعدد می باشد.

وجود انواع ویتامین ها و مواد مغذی موجود در یونجه برای افزایش سیستم ایمنی بدن سبب شده تا حتی در برخی کشورها آن را به شکل اسفناج مورد استفاده قرار دهند.

4-خواص روغن یونجه برای شیر مادر

خانم هایی که تازه زایمان کرده اند و از کمی شیر خود شاکی هستند می توانند با مصرف شربت و یا روغن یونجه شیر خود را افزایش دهد.

5-کاهش دهنده غلظت خون

زمانی که اکسیژن مورد نیاز به اندازه کافی به بدن نرسد برای جبران این کمبود، بدن شروع به تولید هموگلوبین میکند و افزایش تعداد آن باعث غلظت خون میشود.

6-مزایای یونجه برای مو

از جمله ویتامین های موجود در یونجه که بر سلامت مو تاثیر زیادی می گذارند، ویتامین B1 و B6 می باشد.

مالیدن کمی از این عرق، به مو باعث درمان طاسی و کاهش ریزش مو می گردد. به دلیل دارا بودن پروتئین زیاد، باعث رشد مو می گردد.

شما می توانید با گنجاندن غلات، دانه ها و جوانه های یونجه در رژیم غذایی تان، شاهد رشد بیشتر موهایتان باشید.

7-ترک اعتیاد با روغن یونجه

یکی از عصاره هایی که در برخی از کمپ های ترک اعتیاد به معتادان خورانده میشود روغن یونجه و یا شربت یونجه می باشد.

8-خاصیت آرامبخشی یونجه

در دنیای پیشرفته امروزی به دلیل مشغله‌های فراوان، اکثر افراد استرس و اضطراب دارند، زمانی که این استرس و اضطراب بیش از اندازه باشد فرد را عذاب میدهد و او را دچار نگرانی میکند. برای خلاص شدن از این استرس‌های روزمره و ‌بی‌دلیل می‌توان در روز مقداری از عرق یونجه را به صورت شربت یا از دم کرده یونجه استفاده کرد.

9-ضد سرماخوردگی

مصرف شربت یونجه و یا روغن یونجه در هنگام سرماخوردگی می تواند مفید واقع شود حتی می توانید جوشانده تخم یونجه را برای رفع سرماخوردگی استفاده کنید.

10-درمان اسهال با یونجه

اسهال نوعی اختلال گوارشی است که بیشتر در فصل گرما رخ میدهد اگر ورود آب و مایعات در روده بالا برود و روده‌ها نتوانند به اندازه کافی و با سرعت بالا آنها را جذب کنند، اسهال ایجاد خواهد شد.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد عرق یونجه خواص بسیاری را برای سلامتی بدن به همراه دارد. اما برای بهره‌مند شدن از تمام این خواص باید به طور متعادل و کنترل شده از آن استفاده کرد. مصرف بیش از حد آن ممکن است سبب حساس شدن پوست نسبت به آفتاب شود. طبع عرق یونجه گرم است و بهتر است افراد گرم مزاج از آن به اعتدال مصرف کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۸
بیشتر بدونیم