خواص و فواید انواع سبزیجات و گیاهان

وبسایت سبزی لاین مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک خواص انواع سبزیجات,خواص سبزیجات,خواص سبزیجات,سبزیجات چه خواصی دارد,خاصیت سبزیجات مختلف,فواید انواع سبزیجات,خواص درمانی سبزیجات,خواص پزشکی انواع سبزیجات
  • خواص و فواید انواع سبزیجات و گیاهان

    وبسایت سبزی لاین مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک خواص انواع سبزیجات,خواص سبزیجات,خواص سبزیجات,سبزیجات چه خواصی دارد,خاصیت سبزیجات مختلف,فواید انواع سبزیجات,خواص درمانی سبزیجات,خواص پزشکی انواع سبزیجات

مشخصات بلاگ

سبزی لاین قصد دارد تا به همه در کمک به انتخاب سبزی برای مصرف سبزی قورمه و سبری خوردن و... و با آشنایی همه با انواع خواص و مزایای انواع سبزیجات ام از سبزی تره جعفری گشنیز شنبلیله مرزه و.. بیشتر آشنا کند تا امیدی باشید این وبسایت به مرجع کامل از خواص و خاصیت های انواع سبزی جات تازه و خشک شود.

کلمات کلیدی
پنجشنبه, ۵ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۴۳ ق.ظ

سبزی کوکو سبزی شامل چیست؟

سبزی کوکو سبزی شامل چیست؟

سبزی کوکو سبزی چیست؟

سبزی کوکو چیست؟


کوکو سبزی نوعی کوکوی ایرانی و خوشمزه است که استفاده از سبزی در آن از اصلی ترین موادی است که تعیین کننده ی مزه کوکو سبزی است. البته با توجه به فرهنگ ها و آب و هواهای مختلف در سرزمین پهناورمان ایران، در هر منطقه سبزی کوکو سبزی تفاوت هایی دارد و گاهی از دیرباز بر اساس سبزی هایی که در مناطق مختلف می روییده، سبزی کوکو انتخاب شده است. اما امروزه در بسیاری از مناطق ایران

کوکو سبزی گونه‌ای کوکو است که مواد اصلی آن تخم مرغ و سبزی‌های معطری مانند تره، شوید است که گاه به سبزی‌ها گشنیز، شنبلیله اسفناج (یا برگ چغندر) و یک برگ کاهو اضافه می‌شود. این مواد همراه سیر و پیاز، نمک و ادویهٔ مناسب در تابه با روغن سرخ می‌شود.

برای تغییر طعم و خوشمزه‌تر شدن کوکو سبزی به مایهٔ آن گردوی خرد شده، زرشک یا باقلا می‌افزایند. سبزیِ کوکوسبزی در مازندران شامل نعنا و پونه، جعفری، و گشنیز است.

زیرگونه‌های کوکو سبزی عبارتند از: کوکو سبزی مجلسی، رولت کوکوسبزی، کوکو سبزی با نان تست،کوکوسبزی توپی و اسنک کوکوسبزی.

 سبزی کوکو شامل سبزی‌ های معطر 

تره، شوید، نعنا، جعفری و گشنیز است و گاهی مقداری شنبلیله و یا اسفناج (برگ چغندر) هم به این سبزی ها اضافه می شود. چیزی که بسیار مهم است علاقه و ذائقه ی خانواده شما نسبت به سبزی های مختلف است و می توانید بر حسب تجربه آن را بیابید چرا که محدودیت خاصی در استفاده از سبزی ها برای سبزی کوکو وجود ندارد.

همچنین برای تغییر طعم و خوشمزه‌ تر شدن کوکو سبزی به مایهٔ کوکو گردوی خرد شده و زرشک بیافزایید و در تزیین آن هم از همین مواد به اضافه ی سبزی های تازه ای مانند جعفری و گوجه گیلاسی استفاده کنید. شنبیله خشک در طعم کوکو تاثیر زیادی دارد، اما استفاده از آن دارای حساسیت خاصی است چرا که اگر از یه حدی بیشتر استفاده شود باعث تلخ شدن کوکو سبزی خواهد شد. برای معطر شدن کوکو سبزی می توانید از ترخون و ریحان استفاده کنید ولی میزان این دو سبزی باید کم باشد تا فقط کوکو را معطر کند و در مزه ی آن خیلی تاثیر نداشته باشد.گشنیز هم سبزی است که کوکو سبزی شما را بسیار خوشمزه تر خواهد کرد.

 

بیشتر بخونید: سبزی قرومه سبزی چیست

 

  • سبزی کوکو سبزی در مازندران شامل نعنا ، پونه، جعفری و گشنیز است.
  • سبزی کوکو سبزی در اردبیل : سبزی تره ، جعفری، گشنیز (در برخی مناطق این استان سیر تازه و یا پیازچه هم استفاده می شود)
  • سبزی کوکو سبزی در برخی مناطق شمال ایران :  سبزی سیر تازه (یا به جای آن به دلخواه چند حبه سیر رنده شده) ، تره، شوید و گشنیز
  • سبزی کوکو سبزی در تبریز : در تبریز کوکو سبزی اصیل با سبزی های تره و اسفناج درست می شود.
  • کاهو تنها سبزی کوکو سبزی : برخی برای تهیه کوکو سبزی فقط از سبزی کاهو استفاده می کنند.
  • کوکوی تره : در برخی مناطق برای تهیه کوکو فقط از تره استفاده میکنند که به این نوع کوکو کوکوی تره می گویند.

برخی از خواص سبزی های کوکو سبزی

  • تره برای درمان بیماری هایی مثل یبوست دائمی، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، رفع چاقی و تسکین درد مفاصل و نقرس بسیار مناسب است.
  • جعفری : جعفری دارای آهن می باشد و مصرف آن به همه اشخاص مخصوصا خانم ها توصیه می شود.
  • شوید : شوید برای درمان سوء هاضمه و نفخ معده بسیار مفید است. طبع شوید گرم است. کسانی که استفراغ شدید دارند و نمی توانند غذا بخورند شوید میل کنند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۵
بیشتر بدونیم